Lars Henrik skal også være stabsleder for Budsjett og finans og konstituert leder for Digitalisering fram til 1. januar 2019.

Allsidig bakgrunn

Lars Henrik er i dag rådmann i Oppegård kommune og har tidligere vært kommunalsjef samme sted. Før han kom til Oppegård har blant annet vært direktør for Politiets fellestjenester, direktør for Politiets data- og materielltjeneste og økonomi- og administrasjonssjef ved Oslo politidistrikt. Lars Henrik er utdannet fra politihøgskolen og Forsvarets høgskole (beredskap og krisehåndtering) og har i tillegg lederutdanning  og juridiske studier.

Elsker å skape noe nytt!

På spørsmålet om hvorfor han ønsket seg denne jobben som assisterende administrasjonssjef svarer Lars Henrik:

- Jeg elsker å skape nye ting og mitt motto er: Se hva ingen andre ser, hør hva ingen andre hører og våg det ingen andre tør!  Jeg liker utfordringer, nye oppgaver og det å få lov til utvikle nye løsninger og tjenester sammen med andre.

Samarbeid på tvers

Å bygge en ny kommune handler blant annet om å få medarbeidere til å jobbe sammen for å nå felles mål. Lars Henrik er også opptatt av å skape et godt og utviklende samarbeid mellom politikk, administrasjon, innbyggere, næringsliv og forskningsmiljøer.

- Vi må utvikle våre dyktige medarbeidere til å ta ansvar for eget arbeidsområde og utvikle det i samarbeid med andre til det beste for innbyggerne. For å skape handlingsrom og effektive tjenester må vi sørge for en langsiktig og robust økonomi, satse på digitale løsninger og utvikle tjenestene i samarbeid med innbyggerne.

Etterspurte stabsfunksjoner

Lars Henrik er klar til å brette opp ermene og gå løs på oppgavene, både de som ligger i byggefasen og alt som skal skje etter 2020. 

- I jobben som assisterende administrasjonssjef er det viktig å sørge for at dyktige stabsfolk blir etterspurt og at de liker å jobbe i utviklende team og prosjekter på tvers av organisasjonen. En effektiv og kompetent stab skal gi virksomhetene støtte og hjelp så de kan levere gode tjenester til innbyggerne.

- I høst er det derfor viktig for meg å bli kjent med de nye medarbeiderne og lage en prosjektplan for det videre arbeidet sammen med dem. Det er mye som skal skje fram mot 1. januar 2020.  

Økonomi, digitalisering og innovasjon

- Utviklingsarbeidet fortsetter etter 2020 og vi vil kontinuerlig arbeide for en langsiktig og robust kommuneøkonomi, digitalisere det som er mulig å digitalisere, satse på innovasjon og tjenesteutvikling og myndiggjøre og motivere kommunens medarbeidere, avslutter Lars Henrik.

Om Lars Henrik Bøhler

  • Aktuell som: Assisterende administrasjonssjef, stabsleder for Finans og økonomi og konstituert leder for Digitalisering i Nordre Follo kommune 
  • Alder: 60 år
  • Sivil status: Gift, to barn
  • Bosted: Siggerud i Ski kommune
  • Hobby: Arbeide med hus og hage, lese, går turer og hyggelig samvær med familie og venner
  • Sist leste bok: Sapiens – En kort historie om menneskeheten av Yuval Noah Harari
  • Favorittsted: Juelsminde i Danmark og Ålesund
  • Favorittfilm: The Long Kiss Goodnight med Geena Davis og Samuel L. Jackson