Informasjon om faktura for kommunale avgifter

Årets første faktura for kommunale avgifter sendes ut i disse dager, og har betalingsfrist 20. mars. De kommunale avgiftene sikrer blant annet at pipa på huset ditt blir feiet, søppelet ditt blir hentet, avløpet ditt blir håndtert og du har rent vann.

Kommunen sender ut faktura for vann, avløp, renovasjon, feiing og slam fire ganger hvert år.

Forfallsdatoer er 20. mars, 20. juni, 20. september og 20. desember.

Feil telefonnummer på fakturaen

Det er dessverre oppgitt feil telefonnummer på fakturaen for kommunale avgifter. Det riktige telefonnummeret er: 64 87 85 94 (hverdager kl. 09.00-15.00).

Seniortelefon fra 12. mars

De som ikke har tilgang til nett/eller trenger å bli veiledet på telefon kan ringe 90 59 07 76. Her får du hjelp av en medarbeider i kommunen.  

Hvor finner jeg fakturaen?

Faktura sendes til registrert hjemmelshaver av eiendommen. Nordre Follo kommune ønsker å sende alle fakturaer digitalt som eFaktura, via Vipps eller digital postkasse (DigiPost eller eBoks). Hvis dette ikke er mulig blir fakturaen levert som papirfaktura i postkassen din.

Les mer om faktura fra kommunen her.

Har du spørsmål om gebyrene for 2021?

Du kan lese mer om faktura og gebyrer for kommunale avgifter her. Der finner du også informasjon om avregning av vannforbruk.

Hva er gebyrgrunnlaget for min eiendom?

Lurer du på noe om gebyrgrunnlaget for din eiendom, ber vi deg logge inn på nettportalen Min eiendom med elektronisk ID for informasjon om dette.

I portalen "Min eiendom" finner du matrikkelinformasjon om eiendommen din og kommunale tjenester tilknyttet eiendommen.
Les mer om Min eiendom her.

For leiligheter i seksjonssameier vises foreløpig ikke informasjon relatert til kommunale tjenester i Min eiendom. Les mer om vann- og avløpsgebyr for sameier og borettslag her.

Vil du dele opp regningen?

Vi ser at det kan det være en utfordring for noen abonnenter som har fått høye gebyrer å få betalt hele beløpet innen betalingsfristen 20. mars.

Dersom du har behov for å dele opp fakturaen, ta kontakt på e-post før 20. mars: innfordring@nordrefollo.kommune.no 

Kontaktinformasjon

Lurer du på noe om fakturaen eller gebyrgrunnlaget som du ikke finner svar på her på nettsiden vår eller i nettportalen Min eiendom? 
Kontakt oss via meldingsfeltet i Min eiendom, eller send oss en e-post: gebyrer.va@nordrefollo.kommune.no.

 

 

Sist endret: 11.03.2021