En dag preget av nattens regn

Det kom mye nedbør natt til 27. august og vårt mannskap har jobbet gjennom natten og søndagen med å håndtere situasjonen. Vi opplever å ha kontroll fra kommunens side og vil følge opp utover i uken.
Mye regn gav problemer

Lørdag kveld 26. august jobbet mannskapet i vann og avløp med å sjekke bekkerister siden det var meldt mye nedbør. Natt til søndag var det utrykning på pumpestasjoner på grunn av mye vanntilrenning og fokuset var da på å forebygge skade på tekniske installasjoner.

Gjennom dagen søndag har vårt mannskap jobbet med å håndtere de utfordringene den store nedbøren førte med seg.

Kontroll på situasjonen

Det har vært mye henvendelser og travel for vårt mannskap.

Vi opplever å ha kontroll på situasjonen fra kommunens side og vil følge opp videre i dag og utover i uken der det er behov.

Innbyggere som har utfordringer med vann på egen eiendom og fått vann i kjellere mm. bes om å kontakte sine forsikringsselskap for bistand.

Sist endret: 28.08.2023