Kontakt oss

Kort fortalt

I Innbyggertorget kan du møte oss som jobber i Nordre Follo kommune og få råd og veiledning om kommunens tjenester. Hvis du ikke når oss på vårt femsifrede nummer 02178, kan du også nå oss på telefon 98 70 21 78.

Innbyggertorg

Innbyggertorg i Ski

Innbyggertorget i Ski finner du i foajeen på rådhuset i Ski. Du kan besøke oss på hverdager mellom kl. 08.30 og 15.00.

Innbyggertorg på Kolbotn

Innbyggertorget på Kolbotn finner du på biblioteket i 2. etasje i kulturhuset Kolben. I bibliotekets betjente åpningstid kan du får råd og veiledning om kommunens tjenester. Innbyggertorget har et eget informasjonspunkt i biblioteket.

Telefon og e-post

Du kan også kontakte oss på telefon eller e-post:

Frivilligsentraler

Kommunens to frivilligsentraler er en del av Innbyggertorget.
Se Frivilligsentraler.

Post til Nordre Follo kommune

Elektronisk post

Du kan sende elektronisk post til oss på følgende måter:

Her finner du mer informasjon om eDialog

Papirpost

Vår postadresse er: 

Nordre Follo kommune
Postboks 3010
1402 Ski

Post over disk

Ønsker du å levere post over disk, er raskeste vei til saksbehandler å levere posten i rådhuset. Her er det kort vei til kommunens sentralarkiv.

Viktig å tenke på før du sender post til kommunen

All post til og fra kommunen er offentlig, om den ikke er taushetsbelagt. All post som er offentlig kommer på postlisten. Det betyr at du kan finne ditt brev omtalt, sitert eller gjengitt i sin helhet i avisen eller på nyhetene.

E-post er ingen trygg forsendelse, send derfor ikke sensitive opplysninger i e-post. Den kan bli hentet av andre før den kommer frem til mottaker, havne på feil adresse eller lignende. Bruk sikker innlevering av post med eDialog.

Post fra Nordre Follo kommune

Nordre Follo kommune sender posten elektronisk. Posten går til innbyggerens valgte postkasse om det er Altinn, digipost eller eBoks. Virksomheter og organisasjoner får all elektronisk post i Altinn.

Innbygger

Som innbygger anbefaler vi deg å opprette digipost eller eBoks, slik at du mottar posten i din egen digitale postkasse. De fleste offentlige virksomheter sender mer og mer post til digipost eller eBoks, slik at du vil ha god nytte i tiden fremover av at du opprettet postkassen.

Du finner mer informasjon om hvordan du oppretter digital postkasse på norge.no

Velger du å få posten i Altinn, vil den bli sendt til deg på papir om du ikke henter den digitalt innen to dager. Å få posten på papir vil ta noe lengre tid enn om du mottar den elektronisk.

Ønsker du ikke å være digital kan du reservere deg i kontakt- og reservasjonsregisteret ved å logge på norge.no eller ringe 800 30 300.

Virksomheter

Virksomheter og organisasjoner mottar all elektronisk post i Altinn og kan heller ikke reservere seg. Det er daglig leder eller styreleder som er tildelt roller i Altinn, men ved å delegere roller kan man styre hvem som kan hente post i Altinn på vegne av virksomheten/organisasjonen.

Hjelpetelefoner

Her finner du nasjonale og lokale hjelpetelefoner du kan ringe hvis du trenger noen å snakke med: Hjelpetelefoner.

Nød- og vakttelefoner

Her finner du hvilke numre du kan ringe for akutt hjelp og en oversikt over vakttelefoner i Nordre Follo kommune:
Nød- og vakttelefoner.

Meld feil

Du kan melde feil på veilys, vannlekkasje, hull i veien med mer til kommunen. 

Her kan du melde feil.