Vi lager fortau ved Ski idrettspark

Arbeidene starter i begynnelsen av november og er planlagt å vare i 10 uker. I anleggsperioden vil fremkommeligheten til Idrettsveien og parkeringsplassen ved idrettsparken være redusert.
Idrettsveien ved Ski idrettspark

Dette skal skje

Vi skal bygge fortau langs Idrettsveien fra Gymnasveien til Balders vei. Avkjørselen til parkeringsplassen vil også bli flyttet. Det vil bli egen avkjørsel til både parkeringsplassen og idrettsanlegget.

To lyspunkter vil bli flyttet litt på. Noen armaturer langs denne strekningen vil også bli byttet til LED-belysning som vil gi bedre lys, energisparing og spare kommunen for penger i fremtiden.

Bedre trafikksikkerhet

Mange opplever at strekningen frem til Idrettsparken er utrygg. Det mangler fortau langs den siste delen av veien inn mot arenaen, og det er mye biltrafikk i området.

Prosjektet vil bidra til økt trafikksikkerhet, men også gjøre det mer attraktivt å gå og sykle til et viktig målpunkt i Ski. Prosjektet har stort potensial for å få flere til å gå og sykle til Ski idrettspark.

Redusert fremkommelighet i en periode

Arbeidet vil starte i begynnelsen av november og vare i cirka 10 uker.

I anleggsperioden vil fremkommelighet til Idrettsveien og parkeringsplassen være redusert. Vi setter ut skilt med informasjon.

Vi forsøker å bruke metoder og løsninger som vil være til minst mulig ulempe for alle, samtidig som vi ivaretar sikkerheten til de som arbeider på anlegget.

Vi ber om at alle forholder seg til skilting. Vi oppfordrer alle til å vise tålmodighet og hensyn gjennom anleggsperioden, slik at vi får en så god og trygg gjennomføring som mulig.

Kontakt oss

Nordre Follo kommune ved virksomhet vei og park, plan og prosjektavdelingen er ansvarlig og tiltakshaver for prosjektet. Herstad Entreprenør AS er engasjert som entreprenør.

Utførende entreprenør – Herstad Entreprenør AS

Prosjektleder Emil Johansen