Vil du støtte og hjelpe en småbarnsfamilie en gang i uka?

Vi søker etter frivillige medmennesker! Som frivillig i Home-Start hjelper du en småbarnsfamilie med det de trenger av støtte, vennskap og praktisk hjelp.
Frivillig senior som er familiekontakt i Home-Start

Home-Start Familiekontakten (HSF) er et familiestøtteprogram, der du som frivillig hjelper og støtter familier som har behov for det.

Tilbudet retter seg mot småbarnsfamilier, hvor minst ett barn er under skolealder.

Som familiekontakt er du et medmenneske som hver uke besøker en familie i 2 – 4 timer per uke i 6 måneder.

Du melder deg som frivillig, og knyttes opp mot en familie ut fra deres behov og interesse. Du vil hjelpe familien med det de trenger av støtte, vennskap og praktisk hjelp.

Hvem kan bli familiekontakt?

Du kan bli familiekontakt hvis du

• vil gi en hjelpende hånd
  • har erfaring med barn og familier
  • har tid og lyst til å besøke en småbarnsfamilie
  • er ansvarsfull og et lyttende medmenneske

Alle som ønsker å bli familiekontakt deltar på et forberedelseskurs. Kurset går over 6 kurskvelder (20 timer) i januar 2024. Nærmere informasjon kommer.

Høres dette ut som noe for deg?

Kom på informasjonskveld om Home-Start onsdag den 6. desember kl. 18.00 i Kolbotnveien 22.

Du kan også melde din interesse allerede nå til koordinator for Home-Start Familiekontakten.

Ta kontakt og meld din interesse

Koordinator for Home-Start Familiekontakten:

Marit Strander
Email: Marit.Strander@nordrefollo.kommune.no