Nyoppussede lokaler og ny fastlege ved Greverud legesenter

- Veldig hyggelig å ha sin første arbeidsdag som ny fastlege i nyoppussede lokaler, sier Håvard- Amund Viervoll (34). Han er ny fastlege ved Greverud legesenteret, og ser fram til å ta imot nye pasienter i innbydende lokaler.
leger Eirk Nordengen (til høyre) og Håvard-Amund Viervoll

Ansatte og pasienter ved Greverud legesenter kunne feire nye flotte lokaler mandag 2. oktober. De ni legene og seks helsesekretærene har holdt til ved Toppenhaug de siste fem månedene - og det var godt å endelig få kunne ta i bruk nyoppussede lokaler.

Det har blitt bygget om og pusset opp i lokalene, alle rom er nye og de har fått et ekstra legekontor, ny stellestue og nytt laboratoriet. Farge- og materialvalg er basert på at det skal være beroligende og innbydende lokaler.

Da vi kom på åpningsdagen ble vi møtt av ballonger, tvist og koselig musikk på venterommet.

Mange ønsker fastlege nært hjemmet

Vi møter kollegene fastlege Eirik Nordengen og hans nye kollega, og tidligere studiekamerat, Håvard-Amund Viervoll i det lyse pauserommet på toppen av bygget.

Håvard har sin første dag på jobb som ny fastlege i kommunen. Han har foreløpig 230 pasienter, og har åpnet for 500 pasienter – så her er det bare å gå inn på helsenorge.no og bytte fastlege om du ønsker.

- Mange vil helst ha fastlegen så nært seg som mulig, og det er forståelig. Det har vært stor tilflytting til området og stedene rundt de siste årene, så behovet er stort, sier Eirik Nordengen.

Håvard-Amund er ny fastlege ved Greverud Legesenter

Ny fastlege: Håvard-Amund er ny fastlege ved Greverud Legesenter.

Ønsket å jobbe i Nordre Follo

Håvard-Amund er veldig glad for å ha fått fastlegejobb ved Greverud legesenter. Han har tidligere jobbet i kommunen, på Toppehaug under turnus-tjeneste, legevakt, skolehelsetjenesten og helsestasjon.

Han bor selv i Oslo med familien og har jobbet i Bærum det siste året – men har lenge ønsket seg til Greverud legesenter.

- Jeg opplever Greverud legesenter som et veldrevet legesenter, og jeg kjenner systemene i kommunen, som jeg også opplever som en god kommune å både bo og jobbe i. I tillegg kjenner jeg kolleger her fra før, så summen gjorde at jeg ønsket meg hit, forteller  Håvard- Amund.

Gleder seg

Han gleder seg til å starte i ny jobb og å bli kjent med sine nye pasienter.

-Å jobbe som fastlege er veldig givende, da du kan følge pasientene over lenger tid, sier Håvard-Amund. Han har mål om å på sikt kunne ta i mot 1000 pasienter på sin liste - og ønsker alle nye pasienter velkommen!

Sist endret: 02.11.2023