Bli med på Sykle til jobben-aksjonen!

Meld deg på Norges største og eldste aktivitetskampanje. Vi betaler deltakeravgiften for alle innbyggere.
Parkerte sykler

Nordre Follo kommune

Sykle til jobben er en landsomfattende kampanje for å fremme økt helse- og miljøfremmede aktivitet.

Siden oppstarten i 1973 har aksjonen fått over 1 million deltakere til å velge en mer miljøvennlig og aktiv reisevei, både til og fra jobb og på fritiden. Alle over 15 år kan delta.

Sykle til jobben starter 3. mai

Den nasjonale åpningen av årets aksjon skjer fredag 3. mai.

Kampanjen passer for alle, uansett fysisk form. All aktivitet i perioden gir deg nemlig poeng. Enten du sykler til jobben, har en aktiv pause fra hjemmekontoret, går til butikken eller er fysisk aktiv på fritiden med padling, løping, fjellturer eller styrketrening.

Ordfører Cecilie Pind støtter aksjonen:

– Å sykle til jobben gjør deg friskere, og jeg er helt sikker på at det gjør deg gladere! Et fantastisk tiltak som gir gevinst for både arbeidstaker og arbeidsgiver, og ikke minst for miljøet.

Slik melder du deg på

Du kan melde deg på som deltaker på et lag, med maks fem deltakere sammen med dine venner eller kolleger. Eller du kan registrere deg som individuell deltaker.

Les mer og meld deg på

Gratis sykkelskjekkSofiemyr, Kolbotn og Ski

For å få innbyggernes sykler klare til kampanjestart tilbyr Nordre Follo kommune gratis sykkelsjekk tre steder på tre ulike dager. Vi sjekker bremser og gir, smører kjedet og fyller luft i dekkene.

• Onsdag 17. april kl. 17–20 ved Sofiemyr stadion (klubbhuset)
  • Tirsdag 23. april kl. 15–19 ved Kolbotn stasjon (sykkelhotellet)
  • Onsdag 24. april kl. 15–19 ved Ski stasjon

Har du spørsmål?

Lurer du på noe om aktivitetskampanjen?

Du finner mer informasjon på sykletiljobben.no

Du kan også sende en e-post til klimarådgiver Anders Berggren:

anders.berggren@nordrefollo.kommune.no

Sist endret: 15.04.2024