Om Kolbotn omsorgsboliger
Kolbotn omsorgsboliger består av 72 leiligheter fordelt på fire etasjer. Boligene er bemannet hele døgnet, og beboerne regnes som hjemmeboende.
Bemanningen i Kolbotn omsorgsboliger gir tjenester til mennesker med varierende behov for hjelp. Mottak og koordinering for helse og mestring avgjør hvem som får disse tjenestene.
Service- og velværetilbud
Fellesstue og takterrasse
Det er flere sosiale soner i hver etasje. Vi har også en flott felles takterrasse.
Trimrom
Vi har trimrom i 1. etasje som kan benyttes etter avtale.
Ingiertun kafé
Kafeen ligger i 1. etasje og er åpen mandag til fredag, kl. 10.00–15.30. Her finner du kaffe og noe søtt til, påsmurte rundstykker og salatbar til hyggelige priser.
Arrangement
Etter åpningen har vi innledet samarbeid med flere frivillige organisasjoner og foreninger som jobber med planer for arrangementer i lokalene. Informasjon kommer når dette er klart.
Praktiske opplysninger
Parkering
Fire parkeringsplasser i garasjen kan benyttes av pårørende/gjester. Plassene er merket.
Slik søker du
Omsorgsbolig er en tilrettelagt bolig. Vi gjør en helhetlig vurdering av søkerens evner til egenomsorg, kognitive tilstand, behov for bistand og tilrettelagt miljø når vi avgjør hvem som skal få bo i disse boligene.
Søknad kan også sendes via PLO-meldinger fra sykehus, som brukeren har samtykket til å sende.
Fyll ut søknaden:
Søknad om helse- og omsorgstjenester
Klage på vedtak
Du kan klage på vedtak om omsorgsbolig. Klagen skal sendes behandles i Nordre Follo kommune klagenemd. Du kan sende klagen til den virksomheten som har fattet vedtaket. Klagefristen er tre uker fra du mottar vedtaket.
Trenger du andre tjenester?
En omsorgsbolig er å betrakte som beboers hjem, og det følger ingen tjenester med boligen.
Hvis du har behov for hjemmesykepleie, praktisk bistand eller lignende, må du søke om dette.
Besøksadresse:
1410 Kolbotn
Telefon: 40 00 00 68