Nå er det tid for å lese av vannmåleren

Hvor mye vann har du brukt det siste året? Vi oppfordrer alle til å sjekke vannmåleren sin mellom 16. desember og 5. januar.

I Nordre Follo er det 18312 vannmålere som skal leses av de neste ukene.

Les mer om gebyrer, vannmåler og faktura.

Har du en digital måler?

De fleste innbyggerne i kommunen vår har digital vannmåler. Har du det, vil kommunen innhente målerstanden elektronisk i løpet av desember, og du trenger ikke å gjøre noe.

Har du en manuell måler?

Cirka 8666 innbyggere i Nordre Follo har manuell vannmåler. Har du det, vil du få en SMS eller avlesningskort i posten med beskjed om hva du må gjøre. Dette sender vi ut i midten av desember.

Det er også mulig å sende e-post med avlesning til: gebyrer.va@nordrefollo.kommune.no.
Merk e-posten med eiendommens gårds- og bruksnummer (GNR/BNR).
Legg gjerne ved et bilde av vannmåleren din.

Hvorfor må jeg lese av vannmåleren?

Har du installert vannmåler, betaler du for det du faktisk bruker. Det vil si hvor mange kubikkmeter med vann du bruker, og hvor mange kubikkmeter du belaster avløpet med. Det er derfor viktig at du har jevnlig kontroll med forbruket, slik at eventuelle lekkasjer kan bli oppdaget på et tidlig tidspunkt.

Hvor finner jeg info om tidligere registrert målerstand?

Du kan sjekke fjorårets registrerte målerstand på Min Eiendom/Min Side.

Årets avlesning vil bli tilgjengelig på Min Side etterhvert.

Sist endret: 11.12.2023